Τρίτη 8 Μαΐου 2018

ΠΡΟΣΟΜΕΙΩΣΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΑΟΘ


 ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΕΝΔΟΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ
Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
ΜΑΙΟΣ 2018
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙΔΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)


ΟΜΑΔΑ Α
Στις παρακάτω προτάσεις από Α.1. μέχρι και Α.6., να γράψετε τον αριθμό καθεμιάς και δίπλα του την ένδειξη Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή, ή Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
Α1.
Όταν το κατά μονάδα προϊόντος κόστος μειώνεται η επιχείρηση αυξάνει την παραγωγή της ακόμα και με την ίδια τιμή πώλησης, γιατί αυξάνει το κέρδος της.
Α2.
Το μέσο μεταβλητό κόστος αυξάνεται γιατί ο ρυθμός αύξησης του συνολικού προϊόντος είναι μεγαλύτερος από τον ρυθμό αύξησης του κόστους των μεταβλητών συντελεστών.
Α3.
Ο νόμος της φθίνουσας ή μη ανάλογης απόδοσης αρχίζει να λειτουργεί από το σημείο εκείνο, όπου το συνολικό προϊόν μειώνεται.
Α4.
Όταν υπάρχει πλεόνασμα προσφοράς στην αγορά ενός αγαθού, οι παραγωγοί για να αποφύγουν συσσώρευση αποθεμάτων πρέπει να μειώσουν την τιμή.
Α5.
Ο σπουδαιότερος παράγοντας της μεταβολής της προσφοράς είναι ο χρόνος.
Α6.
Μία από τις συνέπειες της επιβολής της ανώτατης τιμής από το Κράτος είναι η επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Μονάδες 2 x 6 = 12
Στις προτάσεις Α.7. έως και Α.9., να γράψετε τον αριθμό της πρότασης και δίπλα του το γράμμα που αντιστοιχεί στην σωστή απάντηση.
Α7.
Ποια από τις παρακάτω μεταβολές πρέπει να συμβεί ώστε η αγοραία καμπύλη προσφοράς ενός αγροτικού προϊόντος να μετατοπιστεί προς τα αριστερά;

α) Να μειωθούν τα ημερομίσθια των εργατών.
β) Να μειωθεί το εισόδημα των καταναλωτών.
γ) Να υπάρξουν δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
δ) Να αυξηθεί ο αριθμός των παραγωγών.
ε) Τίποτα από τα παραπάνω.                                                                 Μονάδες 4


Α8.
Η αύξηση της ζήτησης ενός κατώτερου αγαθού κατά 30% και της προσφοράς του κατά 10%, θα έχει το εξής αποτέλεσμα στην αγορά του:
α)    Αύξηση της τιμής ισορροπίας και μείωση της ποσότητας ισορροπίας.
β)    Αύξηση ποσότητας ισορροπίας και αμετάβλητη τιμή.
γ)    Μείωση της τιμής και της ποσότητας ισορροπίας.
δ)    Αύξηση της τιμής και της ποσότητας ισορροπίας.
ε)    Τίποτα από τα παραπάνω.                                                             Μονάδες 5

Α9.
Καθώς το συνολικό προϊόν αυξάνεται με φθίνοντες ρυθμούς:
α) το οριακό προϊόν μειώνεται.
β) το μέσο προϊόν αυξάνεται.
γ) το οριακό προϊόν γίνεται μηδέν.
δ) το μέσο προϊόν αποκτά τη μέγιστη τιμή του.
ε) τίποτα από τα παραπάνω.                                                                 Μονάδες 4

ΟΜΑΔΑ Β
Β1.
Να αναπτύξετε αναλυτικά τις ιδιότητες των οικονομικών αναγκών. Να αναπτύξετε επίσης τους βασικούς λόγους που συντελούν σε δύο από αυτές. Μονάδες 13

Β2.
Τι γνωρίζετε για το οικονομικό κύκλωμα; Δεν απαιτείται σχήμα.
Μονάδες 12



ΟΜΑΔΑ Γ
Δίνονται τα ακόλουθα δεδομένα μίας επιχείρησης που λειτουργεί στη βραχυχρόνια περίοδο. Μοναδικός μεταβλητός συντελεστής είναι η εργασία. Η αμοιβή της εργασίας είναι σταθερή και ίση με 600 χρηματικές μονάδες.
ΕΡΓΑΣΙΑ (L)
ΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΪΟΝ (MP)
0
-
1
15
2
35
3
40
4
30
5
15
6
9
7
3
Ζητείται:
Γ1.    Να κατασκευάσετε τον πίνακα προσφοράς της επιχείρησης.
Μονάδες 8
Γ2.    Να υπολογίσετε την ελαστικότητα προσφοράς (Ε5) καθώς η τιμή αυξάνεται από 20 σε 40 χρηματικές μονάδες και να την χαρακτηρίσετε.                                       Μονάδες 3
Γ3.    Σε ποια ποσότητα παραγωγής το μεταβλητό κόστος γίνεται 2800 ευρώ;
                                                                                               Μονάδες 3
Γ4.    Αν η επιχείρηση παράγει 144 μονάδες και θέλει να τις αυξήσει κατά 2, πόσο θα πρέπει να μεταβληθεί το κόστος της;
                                                                                               Μονάδες 3
Γ5.    Να υπολογίσετε το μέσο προϊόν της εργασίας, σε κάθε επίπεδο παραγωγής και να αιτιολογήσετε σε ποιο επίπεδο απασχόλησης μεγιστοποιείται.
                                                                                               Μονάδες 4
Γ6.    Με την προσθήκη ποιου εργάτη αρχίζει να λειτουργεί ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης; Αιτιολογήστε την απάντησή σας.
                                                                                               Μονάδες 4



ΟΜΑΔΑ Δ
Δίνονται οι συναρτήσεις ζήτησης: QD = 200 – P και προσφοράς: QS = 50 + P. Ζητείται:
Δ1.   Να υπολογίσετε το σημείο που ισορροπεί η αγορά και να το δείξετε διαγραμματικά.  Μονάδες 3
Δ2.   Αν το κράτος επιβάλλει ανώτατη τιμή ΡΑ = 60€ να υπολογίσετε το μέγιστο ύψος του πιθανού καπέλου που θα δημιουργηθεί στην αγορά. Θεωρείτε ότι το κράτος πρέπει να επιβάλλει ανώτατη τιμή στην αγορά;                                                                                           Μονάδες 4
Δ3.   Αν το κράτος επιβάλλει κατώτατη τιμή Ρκ = 90€, να υπολογίσετε το όφελος στα έσοδα των παραγωγών που προκύπτει από την κρατική παρέμβαση.                                       
Μονάδες 4
Δ4.   Σε ποια τιμή η ζητούμενη ποσότητα είναι διπλάσια του πλεονάσματος.                  
Μονάδες 3
Δ5.   Αν το κράτος αφήσει ελεύθερη τη λειτουργία της αγοράς τότε αυτή θα ισορροπήσει στο σημείο που έχετε υπολογίσει από το α) ερώτημα. Ποιο θα πρέπει να είναι το νέο σημείο ισορροπίας ώστε τα συνολικά έσοδα των παραγωγών να είναι τα μέγιστα;
Μονάδες 4
Δ6.   Ποια θα πρέπει να είναι, με βάση το ερώτημα Δ5. η νέα συνάρτηση προσφοράς, ώστε η μετατόπισή της να είναι παράλληλη;                                                         Μονάδες 4

Δ7.   Να υπολογίσετε την ελαστικότητα ζήτησης (ΕD) και την ελαστικότητα προσφοράς (Εs) στο νέο σημείο ισορροπίας.                                                                                     Μονάδες 3


ΟΔΗΓΙΕΣ
(για τους εξεταζόμενους)
1.     Στο τετράδιο να γράψετε μόνο τα προκαταρκτικά (ημερομηνία, κατεύθυνση, εξεταζόμενο μάθημα). Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο τετράδιο.
2.     Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των φωτοαντιγράφων, αμέσως μόλις σας παραδοθούν. Καμιά άλλη σημείωση δεν επιτρέπεται να γράψετε. Κατά την αποχώρησή σας να παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
3.     Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα.
4.     Να γράψετε τις απαντήσεις σας μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο στυλό. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μολύβι μόνο για σχέδια, διαγράμματα και πίνακες.
5.     Κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
6.     Διάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των φωτοαντιγράφων.
7.     Χρόνος δυνατής αποχώρησης: μια (1) ώρα και δεκαπέντε (15) λεπτά μετά τη διανομή των θεμάτων.

ΕΥΧΟΜΑΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!
ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου