Παρασκευή, 17 Μαΐου 2013

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ...

«Τροχονόμος» της πρόσβασης τα γραπτά


ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

120.000 υποψήφιοι ξεκινούν από σήμερα τις εξετάσεις – Δείτε αναλυτικά τον τρόπο υπολογισμού της συνολικής βαθμολογίας



39



Καθοριστική σημασία για τους χιλιάδες υποψηφίους έχει ο γραπτός βαθμός στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Ο γραπτός βαθμός είναι αυτός που «κανονίζει» τελικά και εκ των υστέρων την κίνηση της βαθμολογίας σε κάθε μάθημα, καθώς έχει τη δυνατότητα να ανατρέπει όλα τα προηγούμενα δεδομένα.

Από αυτήν την άποψη η γραπτή επίδοση των υποψηφίων έχει μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας τους. Ιδιαίτερα η βαθμολογία στα γραπτά των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας παίζει καθοριστική σημασία, καθώς μία μονάδα στο πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας δίνει περίπου διπλάσια μόρια από μία μονάδα στα υπόλοιπα μαθήματα και μία μονάδα στο δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας δίνει περίπου 50% περισσότερα μόρια από μία μονάδα στα υπόλοιπα μαθήματα.

Τα μόρια επιλογής

Τρόπος υπολογισμού των μορίων επιλογής για την Ανώτατη Εκπαίδευση:

Η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση εξαρτάται από τον βαθμό πρόσβασης των έξι μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου που εξετάζονται σε πανελλαδικό επίπεδο. Ο βαθμός πρόσβασης κάθε μαθήματος για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου προκύπτει ως εξής:

Βαθμός πρόσβασης = προφορικός βαθμός x 0,3 + Γραπτός βαθμός x 0,7

Οπως ήδη σημειώσαμε, ένας υποψήφιος έχει προφορικό βαθμό 16 σ’ ένα πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα και στις πανελλαδικές εξετάσεις γράφει 18.

Ο βαθμός πρόσβασης είναι: (16 x 0,3) + (18 x 0,7) = 17,4

Αυτό σημαίνει ότι ο προφορικός βαθμός συμμετέχει μόνο κατά 30% στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης κάθε μαθήματος. Επιπλέον, η βαρύτητά του είναι ακόμη μικρότερη, αφού προσαρμόζεται στον γραπτό βαθμό ως εξής:

Αν η διαφορά μεταξύ του γραπτού και του προφορικού βαθμού είναι μεγαλύτερη από δύο (2) μονάδες, τότε μειώνεται ή αυξάνεται ο προφορικός βαθμός, ώστε να διαφέρει από τον γραπτό κατά δύο (2) μονάδες.

Ο γενικός βαθμός πρόσβασης διαμορφώνεται κατά 100% από τον βαθμό πρόσβασης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου.

Ο συνολικός αυτός αριθμός των μορίων προκύπτει:

Α. από τον γενικό βαθμό πρόσβασης των μαθημάτων που εξετάζονται σε εθνικό επίπεδο πολλαπλασιαζόμενο με συντελεστή 8 και

Β. από τον βαθμό του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας επί 1,3 και του δεύτερου επί 0,7.

Αν τα μαθήματα αυτά αντικατασταθούν από μαθήματα Γενικής Παιδείας, τότε το πρώτο πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,9 και το δεύτερο με 0,4.

Ο συνολικός αριθμός των μορίων πολλαπλασιάζεται επί 100.

Για να δούμε πάλι πιο αναλυτικά τον τρόπο υπολογισμού των μορίων επιλογής και με ένα παράδειγμα:

Για κάθε επιστημονικό πεδίο που επιλέγει ο υποψήφιος, ο υπολογισμός των μορίων γίνεται ως ακολούθως:

O υπολογισμός

Αρχικά πολλαπλασιάζονται ο γενικός βαθμός πρόσβασης και οι βαθμοί των μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές. Στη συνέχεια αθροίζονται τα τρία γινόμενα και το άθροισμα αυτό πολλαπλασιάζεται με το εκατό (100).

Δηλαδή, το σύνολο μορίων δίνεται από τη σχέση:

[ (Γενικός βαθμός πρόσβασης x 8) + (βαθμός πρόσβασης α’ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας x 1,3) + (βαθμός πρόσβασης β’ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας x 0,7) ] x 100

Στην περίπτωση που ο υποψήφιος προέρχεται από διαφορετική κατεύθυνση από αυτή στην οποία ανήκουν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου, τότε οι βαθμοί των μαθημάτων που τα αντικαθιστούν πολλαπλασιάζονται με τους αντίστοιχους συντελεστές τους.

Για τα τμήματα και τις σχολές που απαιτείται ειδικό μάθημα, το σύνολο μορίων δίδεται από τη σχέση

[ (Γενικός βαθμός πρόσβασης x 8) + (βαθμός πρόσβασης α’ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας x 1,3) + (βαθμός πρόσβασης β’ μαθήματος αυξημένης βαρύτητας x 0,7) + (βαθμός ειδικού μαθήματος x 1 ή 2 κατά περίπτωση) ] x 100

Παραδείγματα

Ας δούμε ένα παράδειγμα:

Υποθέτουμε ότι υποψήφιος από τη Θεωρητική Κατεύθυνση επιλέγει το 1ο και το 4ο επιστημονικό πεδίο, έχει δε γενικό βαθμό πρόσβασης 17,63 και βαθμό πρόσβασης 18,1 στα Αρχαία Κατεύθυνσης, 19,3 στην Ιστορία Κατεύθυνσης, 16,8 στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας, 15,9 στη Νεοελληνική Γλώσσα Γενικής Παιδείας και στα Αγγλικά 12,4.

Ο υποψήφιος αυτός θα έχει:

Στο ΠΡΩΤΟ επιστημονικό πεδίο:

■ για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα: σύνολο μορίων = (17,63 Χ8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3 Χ 0,7) = 178,08 Χ 100 = 17.808

■ για το Τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας: σύνολο μορίων = (17,63 Χ 8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3 Χ 0,7) +(12,4 Χ 2) = 202,88 Χ 100 = 20.288

■ για τα Τμήματα ΜΜΕ: σύνολο μορίων = (17,63 Χ 8) + (18,1 Χ 1,3) + (19,3 Χ 0,7) + (12,4 Χ 1) = 190,48 Χ 100 = 19.048

Στο ΤΕΤΑΡΤΟ επιστημονικό πεδίο:
■ Για όσες σχολές δεν απαιτείται ειδικό μάθημα: σύνολο μορίων = (17,63 Χ8) + (16,8 Χ 0,9) + (15,9 Χ 0,4) = 162,52 Χ 100 = 16.252

 Toυ Χρήστου Κάτσικα από Εφημερίδα των Συντακτών
17/05/2013

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου