Παρασκευή, 24 Μαΐου 2013

πανελλήνιες 2013 ΑΟΔΕΥ (σχόλια για τα θέματα)

Για τα σημερινά θέματα των ΑΟΔΕΥ έχω να σχολιάσω τα εξής:

 Παρατηρώντας τις μονάδες βαθμολόγησης ανά κεφάλαιο καταλήγουμε στα ακόλουθα συμπεράσματα:
    1. Πρώτο κεφάλαιο, 40 μονάδες βαθμολόγησης εκ των οποίων οι 22 από τις λειτουργίες  της επιχείρησης     (κάπως  υπερβολικό)
     2. Δεύτερο κεφάλαιο, 18 μονάδες (και φέτος τις λιγότερες μονάδες είχε, θα αρχίσει τα παράπονα σε λίγο!)
     3. Τρίτο κεφάλαιο, 42 μονάδες εκ των οποίων οι 28 στην επικοινωνία (αναμενόμενο για την επικοινωνία να πάρει πολλές μονάδες. Απλά, περίμενα η δυναμική ομάδων να είχε λίγες περισσότερες..)

Γενικότερες επισημάνσεις:
α)  Κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης και αυτό το θεωρώ δίκαιο. Σε αντίθεση με την προηγούμενη χρονιά όπου δεν έβαλαν καθόλου 2ο κεφάλαιο σε ερώτηση ανάπτυξης.

β) Αποδεικνύεται για ακόμη μία χρονιά ότι, η προετοιμασία του συγκεκριμένου μαθήματος θα πρέπει να αρχίζει από το καλοκαίρι. Απόψεις που ακούγονται περί μικρής ύλης "έλα μωρέ, 62 σελίδες είναι, θα αρχίσω μετά τα χριστούγεννα να το διαβάζω" ή "μία φορά να βγάλεις την ύλη αρκεί",  είναι μη υπεύθυνες, επιφανειακές και λέγονται από άσχετους με το συγκεκριμένο αντικείμενο!
Για αυτό το λόγο μελλοντικοί υποψήφιοι της τεχνολογικής κατεύθυνσης, φροντίστε να αντιμετωπίσετε το μάθημα με τη δέουσα προσοχή και υπευθυνότητα από νωρίς, ακολουθώντας κατά γράμμα, τις οδηγίες και τις συμβουλές των υπεύθυνων καθηγητών σας.

γ) Καλώς που μπήκε άσκηση στο Α5. Δεν ήταν δύσκολη, απλή εφαρμογή 2 τύπων του βιβλίου. Δεν έχουν άλλωστε περιθώρια για κάτι πιο δύσκολο στη συγκεκριμένη ύλη. Δωράκι από τη επιτροπή!

δ) Κανένα από τα θέματα δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Και τι έγινε που έβαλε τον Fayol ο οποίος είχε πέσει πάλι πριν από 3 χρόνια (το 2010). Λογικές, τύπου δεν διαβάζω αυτά που έπεσαν τα τελευταία χρόνια στις πανελλήνιες και δεν διαβάζω τα θέματα του ΟΕΦΕ είναι πολύ επικίνδυνες.

Ως τελευταία επισήμανση θα ήθελα να τονίσω ότι θα ήταν προτιμότερο τα σωστό ή λάθος να είναι λίγο πιο ευφάνταστα. Εννοώ ότι δεν χρειάζεται όλα να είναι απλή αναπαραγωγή συγκεκριμένης φράσης του σχολικού βιβλίου, με αλλαγή ή όχι μίας λέξης (ήμαρτον) . Θα μπορούσε η επιτροπή μας να βάλει και 2 ή 3 σ/λ (από τα 6) που να απαιτούν και λιιιιιίγο σκέψη.

24/5/2013
Νίκος Κοζάκος



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου